SEJARAH SPM

Wednesday 30 October 2013

KEAZAMAN UNTUK LULUS SEJARAH SPM 2013.

Salam Chegu Sejarah. 

Pagi  tadi, di satu buah sekolah menengah di Mukim, Chenor, Maran, Pahang, chegu terlibat dalam Program Aku Juga Amat Ingin Berjaya [AJAIB] sebagai fasilitator sejarah spm. Program ini diadakan oleh PPD Maran bersama sekolah tersebut khusus untuk murid-murid yang gagal Sejarah serta Bahasa Melayu.

Buat pengetahuan pembaca, murid-murid tersebut merupakan penuntut Sijil Kemahiran Malaysia [SKM] dan rata-rata murid tersebut sangat lemah dalam subjek Sejarah. Walaupun mereka lemah, mereka menunjukkan kesungguhan dan perhatian. Mereka sedar mereka lemah, mereka mahu berubah. Cuma tidak tahu caranya. Selepas chegu selidik ,rata-rata murid-murid mendapat belasan markah dalam percubaan SPM 2013.

Sebagai fasilitator, chegu cuba berikan bimbingan yang terbaik kepada murid tersebut dan mendapat respon yang positif dan mereka berjanji untuk cuba sedaya upaya untuk lulus.

IKTIBAR KEPADA CALON SPM 2013

Kepada calon SPM 2013, jadikan pengalaman chegu di atas iktibar yang berguna. Kepada mereka yang masih tiada kesedaran diri, sila muhasabah diri. Biar kita gagal dalam percubaan SPM, kita belajar dari kesilapan, bangkit, berubah dan berjaya!

"SKOR LULUS SEJARAH SASARANKU"





No comments:

Post a Comment